tisdag 4 september 2012

Möte om Bloggen och Forumet den 6 sept

På torsdag den 6 september kl 16-18 har Demokrati utan Gränser, DuG, ett möte med syfte att göra oss mer bekanta med hur vår blogg och vårt forum fungerar. Vi samlas i Datastugan på Valegården, Alsikegatan 6.

Sedan är det möjligt att vi gör uppehåll ett tag för studier, bl.a av de böcker vi presenterar för varandra men även för att förbereda projekt med it-stöd som kan vara nödvändiga för att verkligen komma med något helt nytt.

Därför blir vårt möte om bloggen (
www.demokratiutangranser.blogspot.com)  och forumet (http://demokratiutangranser.egetforum.se) speciellt viktiga då de ger oss möjlighet att ändå aktivt föra idé-diskussionerna framåt åtminstone där.

Förhoppningsvis återtas mötesverksamheten ganska snart då vi har någon person som blivit ledig som kan hantera förberedelser, inbjudningar, redovisningar mm.

2 kommentarer:

  1. För mig är det regelbundna "varje torsdag kl 16" viktigt.
    Spelar det nån roll att mötet inte är förberett varje gång?
    Kanske kan Gunnar lämna över förberedelserna till någon annan de gånger han inte kan? Och om inget bröd är inköpt så har väl någon cykel och kan åka iväg till Konsum?

    Att någon gång då och då inte ha bestämt ämne tycker jag inte gör så mycket. När det är aviserat att ämne inte är förberett så kan vi ju fundera själva över saker vi vill diskutera.

    (dessutom tycker jag att Gunnars beslut är lite odemokratiskt...)

    SvaraRadera
  2. Tack, Tina, för din synpunkt, det värmer. Vi får ta det till diskussion i morgon. Jag hoppas vi kan ta maximal hänsyn till det.

    Fast sådan diskussion kanske vore lämplig som interna skrivelser för forumet, egentligen?

    Vi har också en tanke om att Demokrati utan Gränser ska vara som ett projekt, inte bara en studiecirkel eller förening. När jag anmälde för de andra igår att jag behövde studera och gå kurser för att föra idén om en 'demokrati utan gränser' framåt så kommenterade Kurt det så att det ju är ett projekt och jag är liksom en projektledare för det projektet. Jag gillade tanken och besökte genast Studiefrämjandet för att diskutera detta med dem. De upplyste mig då om att Håkan Wester, som är kunnig i sådana frågor och som är vår kontaktperson där, är tillbaka den 17 september. Vi kom överens om att jag borde bjuda in honom till något av våra möten för att diskutera hur vi etablerar Demokrati utan Gränser som ett projekt, - och söker pengar för denna verksamhet. I morgon på vårt möte önskar jag annonsera detta så att vi kan diskutera oss samman.

    Med Vänlig Hälsning,
    Gunnar

    SvaraRadera