onsdag 5 september 2012

Idé: Demokrati utan Gränser som ett PROJEKT


Vi har också en tanke om att Demokrati utan Gränser ska vara som ett projekt, inte bara en studiecirkel eller förening. 
 
När jag anmälde för de andra igår att jag behövde studera och gå kurser för att föra idén om en 'demokrati utan gränser' framåt så kommenterades det så att det ju är ett projekt och jag är liksom en projektledare för det projektet. Jag gillade tanken och besökte genast Studiefrämjandet för att diskutera detta med dem.
 
Vid Studiefrämjandet upplyste de mig om att de har en person där som är kunnig i sådana frågor och som är vår  kontaktperson vid studiefrämjandet och att han är tillbaka den 17 september efter en längre tids pappaledighet. Vi kom överens om att jag borde bjuda in honom till något av våra möten för att diskutera hur vi etablerar Demokrati utan Gränser som ett projekt, - och söker pengar för denna verksamhet. I morgon på vårt möte önskar jag annonsera detta så att vi kan diskutera oss samman.
 
Vi bör då alltså även börja diskutera hur väl Demokrati utan Gränser kan beskrivas som ett projekt (som man kan söka pengar för).

Jag tycker att vi bör ha goda chanser att lyckas. Att formulera sådana mål tydligt kan nog också göra att verksamheten blir mer intressant.

Jag tycker det vore bra om vi i samband med dessa funderingar även kunde se till att dela på uppgifterna i lite högre utsträckning.

Med Vänlig Hälsning,
Gunnar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar