lördag 18 april 2009

April-mötet var: tordag 23 april 14-16:30 på Valegården

Hej alla. Månaderna går snabbt, och vi har nyss haft
tid för ett möte: Torsdagen den 23 april kl 14-16:30
Plats: i ateljén, alt caféet, på Valegården
(hos Föreningen Verkstan-rsmh),
Alsikegatan 6, 753 23 Uppsala, 018-13 03 90.
Observera att Verkstan har numera en väldigt flashig och fin
hemsida på adress
som också har länk till denna blogg, via fliken studiecirklar.

* * *

Vi väntade att få besök av handläggare från Studiefrämjandet: Håkan Wester och Seynab Haji. Då vi skulle få tillfälle att diskutera vår verksamhet och hur vi kan få resurser till den. Seynab vill gärna berätta för oss erfarenheter av demokratisering i Tanzania med svenskt bistånd, men behöver för det en hel eftermiddag så vi vill planera det till den 28 maj då vi bokat in nästföljande möte för demokratiutangranser.

Jag tänkte också berätta för er om de kontakter jag haft nyligen med Cemus (Centrum för Miljö- och Utvecklingsstudier) och med Snf (Svenska Naturskyddsföreningen), om försök att få dem som ryggstöd. Utrikespolitiska Föreningen (Uf) vid Uppsala universitet är också tänkbar, tycker jag, som sådan samarbetsorganisation.

Jag föreställer mig att det är lättare att få resurser till en verksamhet då den ingår i ett större och väl etablerat nätverk. Det leder säkert även till mera kontakter utåt.

Vid Cemus blev det klart att för att öppna dörrar i den akademiska världen bör vi snarast göra några högkvalitativa vetenskapliga publikationer. Jag är övertygad om att vi har kompetens för detta, alternativt kan attrahera sådan. Därför kommer jag vid mötet att ivrigt ta upp denna tanke för diskussion.
Men vad jag förstår så är många deltagare nöjda med att bara komma och diskutera och lära. Vi bör alltså försöka att jämka samman dessa olika viljor.
Kommentera gärna möten som ni har varit på ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar