söndag 5 juni 2011

Extra DuG-möte torsdag 9 juni kl 16

Hej. vi får nya DuG-'medlemmar'/'deltagare' och har därför beslutat om extra möte för Föreningen/Cirkeln Demokrati utan Gränser. Det blir på Valegården i caféet torsdagen den 9 juni kl 16-18-. I ateljén pågår då ett annat möte så vi får försöka samsas.

Vi har fortfarande kvar att samla lärdom från demokratistudien som gjordes till min 60-årsdag. En uppsats om detta är på väg. Ytterligare en uppsats bör i sammanghanget göras för att i görligaste mån dokumentera den liknande studie som gjordes ca 1995 vid Club Lindormen då där kunde förväntas bidrag för innovativ förnyelse av verksamheten. En tredje artikel, fast förmodligen flera, planerar jag att göra om ursprung, möjligheter och visioner för val-metoden.

Samtidigt har vi fått mycket intressanta och aktuella inlägg på DuG-bloggen (demokratiutangranser.blogspot.com). Jag hoppas vi ska diskutera även dessa.

Men framför allt så får vi se på mötet vad deltagarna där är mest intresserade att ventilera.

Med Jerzys hjälp kan vi säkert även föra tillbaka demokratitanken till dess historiska och rötter och filosofiska tillhörighet.

Därför kan vi med tillförsikt förvänta fortsatt många trevliga och intresanta träffar framöver.
Väl mött.

3 kommentarer:

  1. det går bra attt kommentera när man är inloggad

    SvaraRadera
  2. synd att jag inte kunde vara med på mötet. Det krockade med jobbet.

    SvaraRadera
  3. men nu har jag kollat att det går att kommentera anonymt också. Väl profill ... Anonym / Skicka kommentar / skriv in kontrollordet som är en spamspärr.

    SvaraRadera