fredag 10 juli 2009

Kanske succékombination: känsla och rationalitet ?

En form av repris på junimötet :

Mikrofinans och Heart to heart

nu i samarbete med Ewout van Alphen

Då flera personer inte hunnit planera ordentligt för att komma på junimötet och därför missade det så har jag funderat på att kanske göra presentationen igen. Det är ju inte så svårt när man väl har en PowerPoint presentation.

Men då tänkte jag också lite längre och frågade Ewout om han ville göra gemensam presentation med mig. Han har ju jättemycket att berätta om sitt projekt i Tanzania där han tar hand om barn som förlorat sina föräldrar i aids. Jag har framför mig en stencil med rubriken "En ekologisk bonde och hans 100 barn". Just nu i sommar kör han UL-buss för att tjäna pengar för sitt projekt: Heart to heart. Han stannar i Sverige till 17 augusti. Projektets hemsida är http://www.yatimaheart2heart.se

Så vi får väl se var vi blir välkomna.

Detta blir verkligen ett samarbete mellan vänster och höger hjärnhalva, mellan rationellt logiskt tänkande och tänkande med känslor.

Intresserade av volontärarbete kan vända sig till info@volontarresor.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar