söndag 15 mars 2009

Ja, vi kan!

Idag träffades Gunnar Nilsson och jag på Valegården för att prova om jag kan visa filmen där Torbjörn redogör för sin demokratimodell med möjlighet att samordna väljares prioriteringar för fler alternativ än 2.

Det fungerade utmärkt på min dator, vilket innebär att vi kan visa filmen på Torsdag kl 14, när vi har vårt månadsmöte.

Ännu bättre var att vi kom överens om att starta bloggen Demokrati utan gränser. Det är ett medium som är tillgängligare än e-postlistor. Det kan ligga i var och ens intresse att kolla vad som händer.

Vem som helst kan skriva kommentarer, men går att ändra på, till exempel så att möjligheten begränsas till gruppens medlemmar.

Jag har redan skrivit lite om DuG i min egen blogg Dr Kurt. Se här det första inlägget
Det andra handlar om att vi startade bloggen. Se här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar